Kontaktujte nás

+420 774 811 123

Sečtěte a zaokrouhlete (5.8 + 17.8) *

Nacházíte se zde: Úvod O systému Blog Marketing Efektivní landing page

Efektivní landing page

Základy pro tvorbu efektivní landing page pro účinnou reklamu (konverzi zákazníků)

Co je landing page

  • Landing page je stránka, na kterou vede reklama a která má za úkol zaujmout a "zpracovat" či zpravidla přímo zkonvertovat potenciálního zákazníka na platícího zákazníka
  • Může to být speciálně vytvořená stránka pro konkrétní kampaň/reklamu (např. stránka s novou kolekcí), nebo již existující stránka Vašeho webu/e-Shopu, na kterou směřujete reklamu (např. detail produktu, přehled kategorie apod.)

Jak přemýšlet o landing page

Úlohou landing page je "velké finále" Vašeho snažení získat zákazníka prostřednictvím reklamy. Zpracování landing page rozhodujícím způsobem ovlivňuje celkovou efektivnost reklamy.

Požadavky na landing page

  1. Měla by být na první pohled konzistentní s reklamou/kampaní, která přivádí návštěvníka na stránku
    • např. pokud návštěvník reaguje na reklamu na minerální vodu, měla by i landing page v prvé řadě být o minerální vodě a nezačínat např. nabídkou všech potravin, plošným oznámením o změně otevírací doby, kterou jste zapli napříč webem, příležitosti 25letého výročí firmy apod.
  2. Měla by zaujmout - měla by mít jasné, nekomplikované sdělení
  3. Měla by podporovat kupní rozhodnutí - počítejte, že až 90 % našeho kupního rozhodování tvoří rozpytlování obav nikoli zjišťování předností nabídky
    • Pro podporu kupního rozhodnutí neváhejte využít:
      • rozptylování obav (např. garance vrácení do 30 dnů, snadné ovládání, vysoká odolnost, pojištění apod.)
      • budování důvěryhodnosti (např. 92% zákazníků jsou spokojeni, 25 let historie, mezi zákazníky jsou i mistři v oboru)
      • nabídnutí pomoci s rozhodnutím (tam, kde je to vhodné)
  4. Měla by mít jasnou akci - kup si / prohlédni si / porovnej si / zavolej / zarezervuj si
    • Landing page samozřejmě může mít více jak jednu akci či odkaz, důležité však je, nerozptylovat a neodvádět zákazníkovu pozornost od Vašeho hlavního cíle/akce na stránce

Nejčastější chyby

Nekonzistentní sdělení s reklamou

  • Nekonzistentnost reklamy s landing page a případně i se slovy/oborem bývá nejčastěší chybou
  • Plánujte proto obsah reklamy a stránky dohromady a hlavně jej nezapomeňte optimalizovat současně - tedy pokud změníte obsah reklamy, udělejte odpovídající změnu také na lading page

Zahlcení informacemi

  • Počítejte, že zákazníci nečtou, ale spíše "scanují a loví" očima zajímavá sdělení (nadpisy a obrázky)
  • Pokud chcete nabídnout více textu k přečtení, musíte je nejprve dostatečně zaujmout a přesvědčit, že Váš text stojí za přečtení.
  • Platí přitom "všeho s mírou" a "méně je více". Příliš textu zákazníka odradí, nebo rozptýlí.
  • Jak poznat optimální rozsah - zkuste se na chvilku vžít do role Vašeho zákazníka a podívat se na reklamní sdělení, která zaujala Vás a jejich landing pages. Následně se podívejte na reklamy a obsah, který nabízí Vaše konkurence. Získáte tak přehled, s čím se setká Váš potenciální zákazník, jakým způsobem danou službu či produkt nabízí konkurence, v čem se můžete odlišit a jaké Vaše přidané hodnoty vypíchnout nebo neopomenout.
  • Přemýšlejte také o zvoleném médiu a situaci, při které chcete potenciálního zákazníka oslovit
    • U kampaní na sociálních sítích počítejte s tím, že tam uživatelé tráví většinou volný čas a na spoustu odborného textu nemusí mít zrovna náladu
    • Podobné to bude u reklamy vložené do sledování videií
    • U kampaní na odborných portálech s danou tématikou si můžete dovolit očekávat již větší zájem o odborný text
    • Podobné je to i u kontextové reklamy - pokud zákazník hledá to, co inzerujete, je většinou snažší ho přesvědčit, aby se začetl, než pokud začínáte s osvětou nového téma/produktu, kde potřebujete teprve vzbudit zájem.

Zapomenutí nabídnutí jasné akce

  • Naučte se používat odkazy. Nekomplikujte potenciálnímu zákazníkovi cestu k Vašemu produktu textem "Naši nabídku minerálních vod si najdete v katalogu v části nápoje".
  • Dejte na stránku jasné sdělení např. "Kupte si minerální vodu" s odkazem pro vložení do košíku nebo do detailu Vašeho produktu.

Nevyhodnocování a neoptimalizování

  • Landing page většinou nevytvoříte správně "na první dobrou". I pro zkušeného experta je nezbytné ověřovat výsledky z reálného používání a není to jednorázový proces
  • Je nezbytné vyhodnocovat úspěšnost reklamy i chování uživatelů na landing page a oboje optimalizovat pro maxilmalizaci efektivnosti

Co Vám přinese dobrá landing page

  • Správným zpracováním bude landing page lépe konvertovat
    • Dobře zpracovaná landing page bude mít lepší výsledky a lépe zhodnotí prostředky vložené do reklamy
  • Zlepšíte si relevantnost reklamy
    • Relevantnost landing page k reklamě a klíčovým slovům zejména v PPC systému Google Ads Vám zjednodušeně zlevní její cenu (díky vyšší kvalitě, nebudete muset konkurovat tolik cenou) nebo Vám umožní zobrazit se častěji na cílová klíčová slova
    • Relevantnost reklamy zajistíte zpravidla již výše zmíněnou konzistentností obsahu landing page s reklamou a klíčovými slovy/oborem, na které reklamu cílíte
    • Využijte vhodnou volbu obsahu, tj. správných klíčových slov na landing page, která by měla korespondovat s klíčovými slovy použitými přímo v textu reklamy (tzn. zákazník uvidí na stránce, to co mu bylo nabídnuto reklamou a ideálně co hledal). Z hlediska optimalizace stránky by se měla klíčová slova v textu landing page použít přirozeně vícekrát (v nadpisech, běžně v textu, zvýrazněných frázích, v akcích apod.). Použitím v nadpisech a zvýraznění dáte tomuto obsahu, zjednodušeně řečeno, věší váhu z pohledu vyhledávačů (Google či Seznamu).
      • Příklad: Pokud je Vaším cílem prodej minerální vody, mělo by se klíčové slovo "minerální voda" objevit na Vaší landing page přirozeně vícekrát jak v textech, tak nadpisech. 
      • V nadpisu tak například neuvedete "Nabídka našich produktů", ale spíše "Nabídka našich minerálních vod"
      • Ideální je, pokud se Vám podaří v obsahu stránky použít taková slova, která souvisí s vyhledávacími dotazy potenciálních zákazníků na dané téma (tedy např. vidíte-li, že reklama funguje dobře na slovo "minerálka", není od věci použít i toto synonymum)

Zpět na přehled

Nahoru