Kontaktujte nás

+420 774 811 123

Sečtěte a zaokrouhlete (14.6 + 20.2) *

Nacházíte se zde: Úvod O systému Blog Marketing Start e-Shopu - v krizi

Start e-Shopu - v krizi

Uvažujete se pustit do on-line obchodu? Co byste si měli dopředu rozmyslet.

Realistický pohled na věc

Výstavbou e-Shopu to začne

Potřebujete moderní a dobře použitelný e-Shop. Na začátku nemusíte mít technicky nejvyspělejší řešení na trhu s nejvíce funkcemi, ale na druhou stranu pamatujte, že zákazníci jsou již dnes zvyklí na poměrně vysoký standard a zejména dobrou použitelnost.

Váš e-Shop by proto měl být hlavně dobře použitelný, odladěný od chyb ze strany dodavatele a na Vás bude výběr a zpracování co nejlepší prezentace Vašich produktů - tedy fotografií a popisů. Určitě byste neměli zapomenout na klíčový význam pohodlných platebních možností a standardní dopravy zboží k Vašim zákazníkům.

Potřebujete hlavně marketing

Sebelepší platforma a webdesign e-Shopu Vám sám o sobě úspěch nezaruší. Budete potřebovat přitáhnout pozornost zákazníků - tj. využít Vaši zákaznickou bázi a investovat do propagace na Internetu pro její rozšíření. Zejména pokud se chystáte prodávat konkurenční produkty a budete soupeřit o zákazníky s velkými zaběhlými hráči. Chybou je dnes uvažovat se strategií založenou hlavně na SEO, protože zaběhlé e-Shopy s perfektním obsahem a roky pilovaným SEO nevytlačíte z jejich pozic rozjíždějícím se e-Shopem s menšími investicemi.

Připravte se na nové postupy a změny ve vaší práci

Pokud již máte kamenné prodejny, máte skvělý základ. On-line je však jiný. Úspěch z kamenných prodejen Vám úspěch v on-line automaticky nezaručuje. Vstupujete na nový trh s jinými pravidly a chováním uživatelů. Pokud máte propracovaný přístup k zákazníkovi, máte to klíčové. Zároveň se nebojte, on-line hráči to v kamenných prodejnách také nemají lehké.

Počítejte s tím, že budete v úplně nové situaci s prací se skladem, s fakturací, s logistikou a komunikací s dopravci. Aranžování zboží tak, jak jste ho doposud vystavovali v krásných vitrínách a v interiéru prodejny, bude zcela jiné na stránkách e-Shopu.

Připravte se na nové chování zákazníků

Počítejte také s tím, že zákazník se v e-Shopu chová jinak a má jiná očekávání. Bude chtít rychlost, podporu po telefonu a rychlou odezvu na e-mailu.

Hlavně se připravte na možnost vracení zboží - v e-Shopu se smlouvy uzavírají na dálku a zákazník (spotřebitel) má právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů a požadovat vrácení peněz. Nebojte se velkých čísel vratek, ale počítejte, že v řádu procent toho zákazníci využijí, a vyjdete-li jim vstříc, budou o to spokojenější příště.

Jak se rozhodnout v krizi

Realizaci e-Shopu určitě zvládnete, pokud se k ní postavíte správně. E-Shop Vám může generovat stejný obrat jako Vaše nejlepší či nadprůměrné prodejny už během prvního roku spuštění.

Co bychom Vám doporučili

  • Pokud jste o e-Shopu již dříve uvažovali, je na to vhodná doba (každý měsíc na trh vstupují další hráči a bude to později o to složitější)
  • Pokud chcete e-Shop jako "záchranný kruh" zvažte dobře výše uvedené a zda je e-Shop pro Vás to správné řešení.

Rozhodnete-li se pro naše řešení WebSynergy e-Shop - velmi rádi Vám s celou realizací pomůžeme.

Zpět na přehled

Nahoru