} });
Kontaktujte nás

+420 774 811 123

Sečtěte a zaokrouhlete (47.1 + 10.3) *

Nacházíte se zde: Úvod VOP

WebSynergy – všeobecné obchodní podmínky

v1-30, platné od 23. 6. 2025

Společnost THINline s.r.o.
Se sídlem Jeseniova 1196/52, Žižkov, 130 00 Praha 3
IČ: 26747359 DIČ: CZ26747359
Zapsána v OR vedeném u Městského soudu v Praze pod sp. zn. C 91182
Bankovní spojení: 1061626001/5500
Kontaktní e‑mail: info@websynergy.cz
(dále jen „Poskytovatel“)

vydává tyto všeobecné obchodní podmínky pro poskytování služeb – WebSynergy 4. generace (dále jen „VOP“)

1. PŘEDMĚT, ÚVODNÍ USTANOVENÍ A VYMEZENÍ ZÁKLADNÍCH POJMŮ

1.1. Uživatelem je každá osoba (fyzická či právnická), které Poskytovatel poskytuje služby na základě Smlouvy o poskytování služeb (dále jen „Smlouva o poskytování služeb“) uzavřené v souladu s těmito obchodními podmínkami (dále jen „Uživatel“). Poskytovatel a Uživatel jsou dále společně nazýváni též jako „Smluvní strany“.

1.2. Tyto VOP upravují práva a povinnosti Poskytovatele a Uživatele při poskytování služeb WebSynergy Poskytovatelem (jakož i dalších služeb) na základě Smlouvy o poskytování služeb.

1.3. Smlouva o poskytování služeb je smlouva uzavřená mezi Poskytovatelem a Uživatelem, a to buď

a. písemně v listinné podobě s podpisy Smluvních stran, nebo

b. formou elektronické komunikace doručením objednávky ze strany Uživatele a její následnou akceptací ze strany Poskytovatele.

Pro vyloučení všech pochybností se stanoví, že pokud Poskytovatel neakceptuje písemně objednávku, nedojde k uzavření Smlouvy o poskytování služeb. Objednávka může být učiněna kromě všech písemných forem také způsobem umožňujícím dálkový přístup. Uzavřením Smlouvy všemi výše uvedenými způsoby vyslovuje Uživatel stejně jako Poskytovatel svůj závazek řídit se těmito VOP tak, jako by byly podepsané ve formě písemné smlouvy v listinné podobě, přičemž tyto VOP se stávají nedílnou součástí Smlouvy o poskytování služeb.

1.4. Službami WebSynergy se rozumí služby Poskytovatele v oblasti provozu, správy, výstavby a propagace internetových projektů (webů, e-shopů a dalších Poskytovatelem nabízených systémů) vymezené těmito VOP (dále jen „Služby“).

1.5. Smlouva o poskytování služeb uzavřená v souladu s těmito VOP se řídí českým právním řádem s vyloučením kolizních norem, zejména příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“), a dalšími souvisejícími právními předpisy. Smlouvu o poskytování služeb lze uzavřít pouze v českém jazyce.

1.6. Jednáním Uživatele se pro účely VOP rozumí i jednání všech osob, které Uživatel jednáním pověří nebo kterým toto jednání umožní.

1.7. Smluvní strany jsou oprávněny individuálně ujednat podmínky odchylné od těchto VOP, pokud tak učiní v písemné listinné podobě, oboustranně akceptovanou formou s podpisy Smluvních stran, s dostatečným vymezením závazků a z toho plynoucích práv a povinností, přičemž takové individuální ujednání musí výslovně stanovit, že se tím mění konkrétní ujednání těchto VOP s určením konkrétního článku těchto VOP (dále jen „Individuální změna VOP“). Jakékoliv podmínky, práva a povinnosti v Individuální změně VOP neupravené se řídí těmito VOP a mají přednost před Smlouvou o poskytování služeb.

1.8. Místem plnění je sídlo Poskytovatele uvedené v záhlaví VOP.

1.9. V případě, že po uzavření Smlouvy o poskytování služeb vyjdou najevo nové objektivní skutečnosti, které si vynutí změnu ceny Služeb či Díla a které nastaly nezávisle na vůli Poskytovatele a které Poskytovateli nebyly a nemohly být známy při uzavírání Smlouvy o poskytování služeb, je Uživatel povinen uzavřít s Poskytovatelem dodatek ke Smlouvě o poskytování služeb, který tyto změny zohlední. V případě, že se Poskytovatel nedohodne s Uživatelem na změně Smlouvy o poskytování služeb, je Poskytovatel oprávněn od Smlouvy o poskytování služeb odstoupit.

2. SPECIFIKACE SLUŽEB

2.1. Službami se dle VOP rozumí zejména:

  • poskytování systému WebSynergy pro provoz internetových projektů (webové prezentace, e-shopy, B2B, atd.), tj. pronájem, provoz a údržbu systému vč. webhostingu a e‑mailů, registrace a údržby domén, registrace a údržby SSL certifikátů a rutinní zákaznické podpory,
  • servis, tj. běžné webdesignerské a obdobné provozní úkony, konzultace, školení a propagaci internetových projektů využívající systém WebSynergy,
  • zakázková realizace internetových projektů na systému WebSynergy

přičemž Poskytovatelem nabízené Služby jsou popsané ve všeobecné nabídce na https://www.websynergy.cz, včetně jejich základní charakteristiky, rozsahu, účelu použití, parametrů, kvality i ceny standardních plnění, spolu s možnými variantami provedení a souvisejících platebních podmínek (dále jen „Všeobecná nabídka“).

2.2. Rozsah a cenu konkrétních Služeb, stanoví Smluvní strany:

  • v případě zakázkové realizace v podobě konkrétní nabídky Služeb s určením rozsahu, ceny nebo způsobu určení ceny, termínů a případně dalších detailů Služeb, kterou předloží Poskytovatel Uživateli a ten ji akceptuje, a která se tak stane nedílnou součástí Smlouvy o poskytování služeb,
  • v případě samostatného poskytnutí systému WebSynergy formou on-line objednávky s jasně vymezeným souborem Služeb včetně jejich volitelných parametrů (tj. např. období placení, doplňkové moduly apod.), které si Uživatel sám zvolil z Všeobecné nabídky a objednal, a Poskytovatel takovou objednávku akceptoval a dojde tak k uzavření Smlouvy o poskytování služeb způsobem dle čl. 1.3 b VOP
  • anebo v případě servisních prací na základě Uživatelem zaslaného a Poskytovatelem akceptovaného zadání běžných servisních prací, kdy je cena stanovena dle platného ceníku a hodinových sazeb Poskytovatele. Za drobné servisní práce, které Poskytovatel nenaceňuje předem, se považují zpravidla práce v rozsahu do 2 hodin.

přičemž veškeré skutečnosti (vlastnosti, parametry, ceny atd.) nekonkretizované či neupravené specifikací Služeb se vždy řídí Všeobecnou nabídkou, resp. vlastními standardy Poskytovatele a VOP.

(dále jen „Specifikace“).

2.3. Pro vyloučení všech pochybností smluvní strany sjednávají, že pokud si Uživatel objedná jiné služby, než které jsou nabízeny ve Všeobecné nabídce, nebo rozsah Služeb zúží a Poskytovatel takovou změnu akceptuje způsobem dle VOP, řídí se poskytování těchto služeb rovněž VOP. V případě že by došlo k rozporu mezi takto stanovenou Specifikací a VOP, Smlouva o poskytování služeb je uzavřena s obsahem určeným pouze v tom rozsahu, v jakém Specifikace není v rozporu s VOP, pokud se nejedná o Individuální změnu VOP.

2.4. Registrace, údržba a provoz internetových domén, a dále služby vydávání SSL certifikátů se zároveň vždy řídí všeobecnými pravidly vydávanými tzv. Top level správci, popř. registrátory jednotlivých typů domén (jako např. .cz, .eu, .sk apod.), nebo SSL certifikátů, případně dalších. Odkazy na tato pravidla uvádí Poskytovatel na webu www.cesky-hosting.cz u jednotlivých domén a služeb (dále jen „Pravidla registrací a provozu domén“). Pravidla registrací a provozu domén jsou všeobecně závazná a nelze z nich vyjednávat výjimky, protože nejsou určována Poskytovatelem, který v daném případě vykoná pozici zprostředkovatele. Z důvodu neúměrně vysokých nákladů nelze po Poskytovateli požadovat, aby uváděl na svých webových stránkách překlady všech světových pravidel registrací a provozů domén. V případě, že takovýto překlad bude ze strany Poskytovatele uveden, Poskytovatel upozorňuje na to, že takovýto překlad je pouze informačního charakteru. V případě, že dojde k rozporu mezi překladem a původním originálním zněním, je právně závazné originální znění a nelze se tedy dovolávat znění překladu.

3. PRÁVA A POVINNOSTI POSKYTOVATELE A UŽIVATELE

3.1. Poskytovatel a Uživatel se zavazují řídit se ustanoveními VOP.

3.2. Poskytovatel je povinen poskytovat Uživateli Služby sjednané Smlouvou o poskytování služeb s odbornou péčí a v souladu s VOP, přičemž platí, že veškeré nespecifikované vlastnosti Služeb zajišťuje Poskytovatel dle svých provozních standardů a v souladu s těmito VOP.

3.3. Uživatel je na základě Smlouvy o poskytování služeb oprávněn užívat Služby dle Specifikace výhradně k sjednanému účelu a má povinnost za tyto Služby platit Poskytovateli řádně a včas sjednanou cenu, vč. případně sjednaných záloh.

3.4. Poskytovatel není povinen zahájit poskytování sjednaných Služeb nebo v nich pokračovat dříve, než dojde ze strany Uživatele k úplné úhradě již splatné ceny nebo jakékoli zálohy na kteroukoli z Uživatelem sjednaných Služeb.

3.5. Smluvní strany se zavazují poskytnout si vzájemně nezbytnou spolupráci a součinnost, kterou lze po nich spravedlivě vyžadovat, k řádnému poskytování a užívání Služeb v sjednaném rozsahu a kvalitě dle Specifikace, a aby se zajistila co největší hospodárnost spolupráce (tzn. k dosažení plynulosti provozu, výsledné kvality zakázkové realizace, prevenci vzniku škod apod.) Za nezbytnou spolupráci se považuje dále dle těchto VOP zejm. vzájemná informovanost, poskytování všech potřebných podkladů, spolupráce na analýzách a připomínkování návrhů, odzkoušení a přebírání jednotlivých součástí.

3.6. Smluvní strany jsou povinny poskytnout si nezbytnou spolupráci a součinnost, není-li uvedeno jinak, vždy nejdéle do dvou (2) pracovních dnů od vyzvání druhou smluvní stranou. Po dobu neposkytování nezbytné spolupráce a součinnosti ze strany povinné smluvní strany není druhá strana v prodlení.

3.7. Termíny zakázkové realizace se řídí harmonogramem uvedeným ve Specifikaci, termíny pravidelné obnovy služeb se řídí Specifikací a zvolenými obdobími obnovy, termíny běžných servisních prací se řídí konkrétní dohodou smluvních stran při akceptaci zadání.

3.8. Pokud dojde i při dodržení sjednaných pravidel spolupráce dle těchto VOP k překročení lhůt stanovených harmonogramem stanoveným Specifikací, prodlouží se termín poskytnutí Služby či dodání díla o dobu nezbytnou pro jeho dokončení.

3.9. V případě, že Uživatel neposkytne součinnost při převzetí Služby (vč. zakázkové realizace a servisních prací), považuje se Služba za poskytnutou uplynutím pěti (5) pracovních dnů ode dne zaslání výzvy Poskytovatele Uživateli k převzetí elektronickou formou.

3.10. V případě, že se vyskytnou okolnosti nezávislé na vůli Poskytovatele (vyšší moc, havárie, výpadky veřejných telekomunikačních sítí, výpadky dodávek el. energie apod..), za nichž nelze spravedlivě po Poskytovateli požadovat plnění Smlouvy o poskytování služeb, nebo v důsledku nedostatečné součinnosti ze strany Uživatele, se prodlužuje termín poskytování Služeb či provedení Díla o dobu, po kterou tyto překážky trvaly.

3.11. Uživatel není oprávněn dále poskytovat případně postoupit či převést Služby poskytované Poskytovatelem třetím stranám bez předchozího písemného souhlasu Poskytovatele.

3.12. Jen za účelem vyloučení všech pochybností Smluvní strany sjednávají, že Poskytovatel má jen povinnosti, které jsou stanovené v VOP a ve Smlouvě o poskytování služeb a které se týkají jen sjednaného rozsahu Služeb. Poskytovatel nenese odpovědnost za podmínky jakékoli jiné smlouvy, listiny nebo dokumentu souvisejícího s užíváním Služeb Uživatelem, zejména smluvních vztahů, do kterých vstupuje Uživatel se třetími stranami a které nejsou konkrétně uvedeny v VOP ani ve Smlouvě o poskytování služeb a nemá povinnost zkoumat právní důvod užívání Služeb Uživatelem ani plateb prováděných ve prospěch Uživatele. V souvislosti se Smlouvou o poskytování služeb bude mít povinnost uskutečňovat jen ty právní či jiné jednání a kroky, které jsou uvedeny v VOP a ve Smlouvě o poskytování služeb. VOP uvádí veškeré povinnosti Poskytovatele, pokud jde o jakékoli záležitosti související s poskytováním Služeb zamýšlených podle Smlouvy o poskytování služeb a Poskytovatel nebude mít žádné další povinnosti odvozené z podmínek VOP nebo jakékoli jiné smlouvy. V souvislosti s plněním svých povinností podle VOP nebo podle jiných smluv nevznikne Poskytovateli žádná odpovědnost kromě odpovědnosti, která může vzniknout na základě porušení VOP Poskytovatelem.

3.A. Práva a povinnosti spotřebitele

3.A.1. Uživatel, který je spotřebitelem:

a) byl řádně poučen a informován ze strany Poskytovatele, zejm. ve smyslu § 1811 a § 1820, případně § 1826 občanského zákoníku. Informační sdělení jsou obsažena v VOP, případně ve Smlouvě o poskytování služeb;

b) uděluje Poskytovateli výslovný souhlas a žádá jej, aby zahájil poskytování Služeb, zejména provedení registrace domény, zahájení prací na výstavbě či propagaci již před uplynutím zákonné lhůty pro odstoupení od Smlouvy o poskytování služeb ve smyslu § 1823 občanského zákoníku; přičemž v tomto případě nemá Spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy;

c) obdrží od Poskytovatele bezprostředně po uzavření smlouvy alespoň jedno její vyhotovení.

3.A.2. Spotřebitel má právo od Smlouvy o poskytování služeb odstoupit v případech stanovených zákonem, Smlouvou o poskytování služeb a VOP. Spotřebitel je oprávněn od Smlouvy o poskytování služeb odstoupit ve lhůtě 14 dnů ode dne jejího uzavření. Odstoupí-li spotřebitel od Smlouvy o poskytování služeb a Poskytovatel s plněním na základě výslovné žádosti spotřebitele začal před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, uhradí Poskytovateli poměrnou část sjednané ceny za plnění poskytnuté do okamžiku odstoupení od smlouvy. Spotřebitel však nemůže odstoupit od Smlouvy o poskytování služeb, jestliže byly Služby splněny a dodány s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a Poskytovatel před uzavřením Smlouvy o poskytování služeb sdělil spotřebiteli viz. odst. 3.1.písm. b VOP, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy. Uživatel, který je spotřebitelem je povinen zaslat oznámení o odstoupení od smlouvy Poskytovateli v písemné formě prostřednictvím poskytovatele poštovních služeb nebo na kontaktní e‑mail Poskytovatele, případně může využít formulář na odstoupení od Smlouvy o poskytování služeb, který je volně přístupný na webových stránkách Poskytovatele: http://www.websynergy.cz/. Přijetí vyplněného formuláře o odstoupení od Smlouvy o poskytování služeb potvrdí Poskytovatel spotřebiteli bez zbytečného odkladu na kontaktní e‑mail spotřebitele.

3.A.3. V případě, že dojde mezi Poskytovatelem a spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní ze Smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 15, Praha 2, email: adr@coi.cz, web: https://www.coi.cz/informace-o-adr/ nebo spor řešit on-line prostřednictvím k tomu určené platformy:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=CS.

4. PRAVIDLA POSKYTOVÁNÍ A UŽÍVÁNÍ SLUŽEB

4.A. WebSynergy – Licence a provoz (hosting)

4.A.1. Poskytovatel se zavazuje umožnit Uživateli užívat své technologie WebSynergy, poskytnout nevýhradní licenci k technologiím a zajistit jejich provoz v rozsahu modulů sjednaných Specifikací a VOP (dále jen „Licence“).

4.A.2. Technologiemi Poskytovatele se rozumí hostovaný systém WebSynergy na výstavbu a správu internetových stránek, e-shopů a aplikací a jeho zdrojové kódy, logika naprogramované funkcionality a ovládání systému, architektura systému a použité know-how, procesy fungování, vzhled uživatelského prostředí, systém šablon a jejich design a případných dalších technologií obsažených v technologiích Poskytovatele, které jsou chráněny licencemi třetích stran (dále jen „Technologie“).

4.A.3. Provoz Technologií a děl jimi vytvořených zajistí výhradně Poskytovatel prostřednictvím své služby Český hosting (www.cesky-hosting.cz).

4.A.4. Poskytnutím Licence Poskytovatel neopravňuje Uživatele nakládat s Technologiemi jakkoli jinak než k účelům stanoveným Specifikací. Uživatel nezískává právo disponovat zdrojovými kódy Technologií, právo pořizovat rozmnoženiny Technologií či záložní kopie, právo jakkoli modifikovat Technologie, využívat je nebo jejich části k jiným účelům, než pro které jsou Licencí výslovně poskytnuty.

4.A.5. Poskytovatel jako součást Licence poskytuje Uživateli právo získávat a využívat aktualizace Technologií vydané Poskytovatelem jako update nebo upgrade, pokud je Poskytovatel takto vydá. Poskytovatel vydává tyto aktualizace za účelem udržování Technologií v optimálním stavu pro užívání a provoz. Technologie proto disponují vestavěnými mechanismy i pro automatické přijímání těchto aktualizací nezávisle na vůli Uživatele, s čímž Uživatel souhlasí.

4.A.6. Uživatel není oprávněn bez písemného souhlasu Poskytovatele spojovat Technologie s jiným dílem nebo je zařazovat do díla souborného.

4.A.7. Poskytovatel neodpovídá za škody způsobené použitím Technologií ani za jakékoliv jiné škody nepřímo spojené s užitím Technologií.

4.A.8. Poskytovatel připojí k Technologiím svou autorskou značku.

4.A.9. Licence k Technologiím zaniká ukončením účinnosti Smlouvy o poskytování služeb. Při porušení podmínek Smlouvy o poskytování služeb nebo VOP Uživatelem má Poskytovatel právo odejmout Uživateli poskytnutou licenci a požadovat náhradu škody vzniklou neoprávněným užitím Díla (neoprávněné rozmnožování Díla apod.)

4.A.10. Poskytovatel zajistí sjednané podmínky pro užívání Služeb v rozsahu stanoveném parametry SLA ve Specifikaci od okamžiku zřízení Služby, vyjma případů stanovených v tomto článku. Poskytovatel je oprávněn omezit poskytování Služeb na nezbytně nutnou dobu při provádění úkonů nezbytných pro zajištění chodu sjednaných služeb (pravidelné údržby na zařízeních, úpravy konfigurace, zabezpečení aktualizace apod.). Výjimku z povinnosti poskytovat služby nepřetržitě dále tvoří skutečnosti, které nejsou Poskytovatelem ovlivnitelné a kterým nelze předcházet (např. zásah vyšší moci, havárie, výpadky veřejných telekomunikačních sítí, výpadky dodávek el. energie apod.).

4.A.11. Poskytovatel se zavazuje provádět plánované odstávky Služeb zejména v nočních hodinách a to od 23:00 hod. do 06:00 hod. SEČ. Poskytovatel oznámí plánované omezení služeb s předstihem závisejícím na časovém rozsahu omezení:

méně než 10 minut – neoznamuje;
10 až 30 minut – oznamuje 6 hodin předem;
déle než 30 minut – oznamuje 24 hodin předem;
déle než 60 minut – oznamuje 48 hodin předem.

Plánované odstávky budou oznámeny e‑mailem Poskytovatele na e‑mailovou adresu Uživatele poskytnutou dle bodu 5.1. VOP.

4.A.12. Uživatel je povinen poskytnout nezbytnou spolupráci a součinnost pro zajištění hostování domény určené pro provoz Technologií WebSynergy Poskytovatelem – buď formou registrace nové domény nebo převodem existující domény na hosting Poskytovatele, nebo delegováním správy domény změnou nameserverů, případně nasměrováním příslušných DNS záznamů.

4.A.13. Zákaznickou podporou v rámci dohodnuté Ceny dle Specifikace a VOP se rozumí informační služba Poskytovatele v elektronické či telefonické podobě, na kterou je Uživatel oprávněn se obrátit s dotazem k rutinnímu provozu konkrétní Služby nebo obecně k Službám Poskytovatele, a to v čase jejího provozu v pracovní dny od 09:00 – 17:00 hod. Za práce nad rámec zákaznické podpory se považuje poradenství k specifickým (nerutinním) úlohám, poradenství k obsluze služeb 3. stran a jiné servisní práce. Na tuto skutečnost, v případě že nastane, Poskytovatel Uživatele upozorní s nabídkou servisních prací.

4.B. Zakázková realizace

4.B.1. Poskytovatel se zavazuje pro Uživatele vytvořit a připravit k užívání dílo definované Specifikací ve sjednaném rozsahu, kvalitě a ke stanovenému účelu užití prostřednictvím svých Technologií (dále jen „Dílo“).

4.B.2. Zakázkovou realizaci je možné realizovat pouze na základě oboustranně odsouhlasené písemné Specifikace.

4.B.3. Uživatel se zavazuje uhradit Poskytovateli cenu Díla a daň z přidané hodnoty (dále jen „DPH“) v zákonné výši na účet Poskytovatele uvedený v záhlaví VOP formou záloh a doplatku ve výši a termínech stanovených ve Specifikaci.

4.B.4. Vlastnosti Díla stanovené Specifikací k předchozí detailní analýze a zpracování návrhu (webdesign, obsah, individuální funkcionalita apod.) upřesní Smluvní strany formou závazných písemných výstupů. Uživatelem i Poskytovatelem odsouhlasené vlastnosti Díla se stávají nedílnou součástí Specifikace a jsou závazné pro obě Smluvní strany. V případě, že se nepodaří opakovaně (alespoň po třech marných pokusech) dosáhnout při detailní analýze a předložených návrzích odsouhlasení vlastností Díla, je každá ze stran oprávněna od Smlouvy o poskytování služeb odstoupit.

4.B.5. Uživatelem vyžádané práce nad rámec Specifikace, změny Specifikace a dále veškeré změny Díla po řádném zpracování Poskytovatelem dle Specifikace jsou považovány za aktualizaci Díla a budou sjednány ve formě dodatku ke Smlouvě o poskytování služeb anebo budou předmět objednávky Uživatele, která musí být akceptována Poskytovatelem.

4.B.6. Poskytovatel se zavazuje Dílo zhotovit a dodat jej uvedením do provozu dle harmonogramu stanoveného Specifikací. Termín je podmíněn poskytováním sjednané součinnosti Uživatelem.

4.B.7. Vytvořené Dílo není oddělitelné od Technologií Poskytovatele (WebSynergy) a není možné jej jako celek provozovat jinak, než v prostředí Poskytovatele (provozovaném Poskytovatelem). To se netýká přenositelných částí Díla (design, vlastní obsah, přenositelný multimediální obsah).

4.B.8. Poskytovatel poskytuje Uživateli výhradní licenci k užití unikátní části Díla tak, jak je stanoveno dále a nevýhradní licenci k užití produktů třetích stran (zakoupené fotografie z databank dle přání Uživatele, videa apod.) v Díle obsažených. Unikátní část díla je ta část poskytnuté Služby, která je vytvořena Poskytovatelem výhradně pro potřeby Uživatele v rámci Zakázkové realizace (zejména grafický návrh na míru, obsah, struktura Díla, zhotovená loga, slogany apod.) a je i samostatně využitelná nezávisle na systému WebSynergy. K unikátní části Díla poskytuje Poskytovatel Uživateli výhradní a časově neomezenou licenci k užití pro vlastní propagaci na síti Internet a k účelům stanoveným Specifikací. Poskytovatel nesmí poskytnout licenci k unikátní části Díla třetí straně a je povinen se i sám zdržet výkonu práva užít unikátní část Díla způsobem, ke kterému licenci k unikátní části Díla uděluje. Uživatel je oprávněn zasahovat do unikátní části Díla v nejvyšším možném rozsahu daném platnými právními předpisy s výjimkou odstranění autorské značky Poskytovatele.

4.B.9. Uživatel nabývá práva plynoucí z licence k Dílu ve smyslu VOP na základě jeho dodání a úplné úhrady ceny Díla.

4.B.10. Při porušení podmínek Smlouvy o poskytování služeb nebo VOP Uživatelem má Poskytovatel právo odejmout Uživateli poskytnutou licenci a požadovat náhradu škody vzniklou neoprávněným užitím Díla (neoprávněné rozmnožování Díla apod.).

4.B.11. Uživatel je oprávněn licenci k unikátní části Díla postoupit i bez souhlasu Poskytovatele, licenci k Technologiím však pouze na základě předchozího písemného souhlasu Poskytovatele.

4.B.12. Poskytovatel připojí k Dílu svou autorskou značku. Poskytovatel má dále právo propagace Díla formou reference (tzn. odkaz, případové studie apod.) společně s uvedením Uživatele, s čím Uživatel souhlasí.

4.C. Servis (správa webu, marketing, podpora, školení, atd.)

4.C.1. Poskytovatel zajistí pro Uživatele „pravidelné“ úkony sjednané ve Specifikaci v rozsahu, termínech a za cenu v ní uvedené.

4.C.2. Požadavky Uživatele na další služby Poskytovatele na rámec pravidelných Služeb definovaných ve Specifikaci budou řešeny na základě písemné dohody Smluvních stran poté, co je Uživatel objedná samostatnou objednávkou (resp. zadáním) a Poskytovatel ji akceptuje za podmínek stanovených Smlouvou o poskytování služeb, Specifikací a VOP, součástí dohody bude i ujednání o ceně dalších služeb, nebo sjednání způsobu určení ceny a termínu realizace. Smluvní strany přitom ujednávají, že drobné práce do rozsahu 2 hod Poskytovatel nemusí předem nacenit a z důvodu efektivity je rovnou může pro Uživatele zapracovat.

4.C.3. Uživatel může požadavky na servisní úkony zasílat na e‑mail zákaznického centra Poskytovatele dle kapitoly 5 VOP, ve výjimečných případech také telefonicky na zákaznické lince. Uživatel se zavazuje telefonické zadání potvrdit dodatečně e‑mailem nejpozději do jednoho (1) pracovního dne.

4.C.4. Pokud Poskytovatel poskytne Uživateli službu na základě jeho telefonického zadání, nemá Uživatel právo na reklamaci poskytnutého plnění. Případné opravy z takového zadání se budou považovat za samostatná nová plnění. Uživatel bere na vědomí, že ústní/telefonické zadání požadavku je fluidní a abstraktní ve smyslu neexistence shodné představy obou smluvních stran, a to až do doby řádného písemného potvrzení požadavku ve smyslu VOP.

4.C.5. Poskytovatel eviduje rozsah poskytnutých služeb dle bodu 4.C.2. a připraví zpravidla ke konci kalendářního měsíce případně čtvrtletí vyúčtování provedených úkonů s vyčíslením ceny dle ujednání o ceně nebo ceníku sjednaného Specifikací.

4.C.6. Při poskytování služeb servisu Poskytovatelem platí obdobně ustanovení o licencích k poskytnutým autorským dílům vzniklých činností Poskytovatele jako u Zakázkové realizace dle čl. 4.B. těchto VOP.

4.D. Pravidla provozu, bezpečnosti a etiky

4.D.1. Smluvní strany se zavazují, že budou jednat v souladu s právním řádem ČR, všeobecně uznávanou etikou, dobrými mravy a obchodními zvyklostmi tak, aby předcházely vzniku škod kterékoli ze Smluvních stran nebo třetích osob.

4.D.2. Uživatel je povinen v rámci své činnosti dodržovat právní řád ČR a veškeré příslušné právní předpisy, ať již veřejnoprávní, tak soukromoprávní, nechovat se rozporu s dobrými mravy, jednat v souladu s obecně uznanými zásadami spravedlnosti a práva, s běžnou péčí a opatrností, zjevně nezneužívat svých práv na úkor druhých, stejně jako si počínat tak, aby nedošlo k nedůvodné újmě na právech druhých osob. V souladu s efektivním fungováním Služeb dle této smlouvy se pak Uživatel zavazuje zbytečně nepřetěžovat ostatní uživatele ve smyslu VOP Cesky-hosting.cz (Pravidla registrací a provozu domén).

4.D.3. Poskytovatel se zavazuje poskytovat služby s dostupností nejméně v úrovni sjednané Specifikací. Dojde-li v jednom kalendářním měsíci zaviněním Poskytovatele k snížení dostupnosti služby pod sjednanou úroveň, vznikne Objednateli do 60 dnů od prokazatelného zjištění a oznámení nedodržení dostupnosti nárok na uplatnění smluvní pokuty ve výši:

  • pod 0,005 % sjednané dostupnosti - 10 % měsíční ceny
  • pod 0,01 % sjednané dostupnosti - 20 % měsíční ceny
  • pod 0,03 % sjednané dostupnosti – 50 % měsíční ceny

4.D.4. Při užívání Služeb se Uživatel zavazuje a povinen dodržovat následující pravidla provozu a Poskytovatel se zavazuje mu pro to vytvořit odpovídající podmínky:

  • uchovávat veškerá přístupová jména a hesla poskytnutá Poskytovatelem v tajnosti a sdělovat je pouze v míře nezbytně nutné (např. poskytnutí přístupu správci svého webu);
  • využívat zejména bezpečné programy a zabezpečená připojení pro komunikaci;
  • užívat Služby s nezbytnou odbornou péčí a v případě potřeby využít konzultace se zákaznickou podporou Poskytovatele;
  • využívat služby tak, aby nedocházelo k neoprávněnému omezování ostatních uživatelů (zejména nepřetěžovat servery a sdílenou infrastrukturu) a v případě pochybnosti tuto skutečnost konzultovat se zákaznickou podporou Poskytovatele;
  • v případě zjištění závady neprodleně informovat zákaznickou podporu Poskytovatele;
  • dbát pokynů Poskytovatele a obecných doporučení při řešení bezpečnosti a nepřetržitosti provozu služeb a poskytovat nezbytnou součinnost při řešení otázek provozu vlastních aplikací.

4.D.5. Uživatel se zavazuje a je povinen se při užívání Služeb zdržet protiprávního jednání a neoprávněného zasahování do práv Poskytovatele či jiných osob, zejména:

  • nerozesílat nevyžádaná obchodní sdělení (SPAM) a to včetně rozesílání zpráv na „zakoupené“ databáze, či pozměňování a skrývání skutečných údajů odesílatele; U Uživatelem periodicky rozesílaných hromadných zpráv musí být vždy adresátovi dána možnost doručování takovýchto zpráv zrušit. Tím není dotčeno šíření obchodního sdělení v souladu a za podmínek zák. č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti.
  • chovat se v elektronickém styku v souladu s AntiSPAM politikou Poskytovatele, dostupnou na: http://www.cesky-hosting.cz/pro-zakazniky/napoveda/antispam.html;
  • neumisťovat na servery Poskytovatele a prostřednictvím serverů Poskytovatele nedistribuovat škodlivý obsah, tj. zejména viry, červy, malware, spyware a další infekce, zákeřný software apod., ani takový obsah prostřednictvím služeb Poskytovatele nepropagovat;
  • neumisťovat na servery Poskytovatele a prostřednictvím serverů Poskytovatele nedistribuovat obsah, kterým by byla porušena autorská nebo jiná práva duševního vlastnictví třetích osob, jakož i práva na ochranu osobnosti třetích osob;
  • neprovozovat webové stránky či obdobné aplikace/obsah, které jsou v rozporu s právním řádem ČR nebo jsou v rozporu s dobrými mravy;
  • nezřídit obsah s erotickou či pornografickou tématikou, a to ani pod heslem chráněným přístupem;
  • nepokoušet se narušit plynulost či bezpečnost provozu nebo získat neoprávněný přístup k službám nebo k informacím Poskytovatele či služeb třetích stran (např. DDOS útoky na jiné služby, SPAMování fór apod.).

4.D.6. Porušení povinností dle bodů 4.D.1 a 4.D.5 těchto VOP se považuje za podstatné porušení Smlouvy o poskytování služeb a povinností Uživatele.

4.E. „Zpracovatelská smlouva“

4.E.1. GDPR Compliance

4.E.1.1. Poskytovatel prohlašuje, že zpracovává, v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady 2016/679 ze dne 27. dubna 2016, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES, dále jen jako „GDPR“, osobní údaje Objednatelů, a to v rozsahu a za podmínek stanovených těmito VOP, Prohlášením o ochraně osobních údajů a Zásadami ochrany osobních údajů.

4.E.1.1.1. „osobním údajem“ se rozumí veškeré informace o identifikované nebo identifikovatelné fyzické osobě (dále jen „subjekt údajů“) identifikovatelnou fyzickou osobou je fyzická osoba, kterou lze přímo či nepřímo identifikovat, zejména odkazem na určitý identifikátor, například jméno, identifikační číslo, lokační údaje, síťový identifikátor nebo na jeden či více zvláštních prvků fyzické, fyziologické, genetické, psychické, ekonomické, kulturní nebo společenské identity této fyzické osoby; Pro účely těchto VOP se za osobní údaj nepovažují osobní a kontaktní údaje právnických osob, stejně jako není dle níže uvedených podmínek chráněno dobré jméno právnické osoby.

4.E.1.1.2. „zpracováním“ se rozumí jakákoliv operace nebo soubor operací s osobními údaji nebo soubory osobních údajů, který je prováděn pomocí či bez pomoci automatizovaných postupů, jako je shromáždění, zaznamenání, uspořádání, strukturování, uložení, přizpůsobení nebo pozměnění, vyhledání, nahlédnutí, použití, zpřístupnění přenosem, šíření nebo jakékoliv jiné zpřístupnění, seřazení či zkombinování, omezení, výmaz nebo zničení.

4.E.1.1.3. „správcem“ se rozumí subjekt, který sám nebo společně s jinými určuje účely a prostředky zpracování osobních údajů; jsou-li účely a prostředky tohoto zpracování určeny právem Unie či členského státu, může toto právo určit dotčeného správce nebo zvláštní kritéria pro jeho určení.

4.E.1.1.4. „zpracovatelem“ se rozumí fyzická nebo právnická osoba, orgán veřejné moci, agentura nebo jiný subjekt, který zpracovává osobní údaje pro správce.

4.E.1.2. Poskytovatel zpracovává osobní údaje Objednatelů a vlastníků registrovaných domén na základě a pro účel plnění povinností ze smlouvy uzavřené mezi Objednatelem a Poskytovatelem na základě těchto VOP (dále jen Hlavní smlouva). V případě neposkytnutí údajů nezbytných pro uzavření smlouvy nebo registraci doménového jména nastává nemožnost plnění ze strany Poskytovatele.

4.E.1.3. Zpracovávány jsou, nikoliv však souběžně či výlučně, tyto osobní údaje: Jméno, Příjmení, adresa, e‑mail, telefon, IČ, DIČ a dále v případě nezbytném pro registraci vybraných koncovek domén také datum narození, číslo identifikačního dokladu.

4.E.1.4. Je-li osoba Uživatele a vlastníka doménového jména rozdílná, zaručuje se Uživatel, že získal souhlas vlastníka domény k zpracování jeho údajů pro účely registrace doménového jména a vývoz údajů do třetích zemí v případě registrace nadnárodních a národních doménových jmen mimo země EU v souladu s GDPR.

4.E.1.5. Informační povinnost dle čl. 13 GDPR splnil Poskytovatel vůči Objednateli v rámci Prohlášení o ochraně osobních údajů, dostupného na https://www.websynergy.cz/ochrana-osobnich-udaju/.

4.E.1.6. Poskytovatel zpracovává údaje po dobu existence Hlavní smlouvy a plnění závazků z ní vzniklých po dobu min. 3 let, a to za účelem ochrany před právními nároky, případně déle, vyžaduje-li to zvláštní zákon.

4.E.1.7. Poskytovatel neprovádí tzv. profilování ani automatizované rozhodování na základě zpracovávaných osobních údajů.

4.E.1.8. Poskytovatel prohlašuje, že má zavedeny interní procesy pro vyhodnocování žádostí subjektů údajů a IT systémy takovým způsobem, abych jejich používání umožňovalo dostát povinnostem správce (poskytnutí kopie údajů, jejich výmaz, export ve strojově čitelném formátu apod.).

4.E.1.9. Subjekt údajů má právo po správci požadovat sdělení o tom, zda a jaké osobní údaje o něm jsou zpracovávány. Zároveň má subjekt údajů právo na bezplatnou kopii osobních údajů, jež jsou o něm vedeny, vyjma případů, kdy jsou žádosti podané Subjektem údajů zjevně bezdůvodné nebo nepřiměřené, zejména proto, že se opakují, pak je Poskytovatel oprávněn buď uložit k úhradě Subjektu údajů administrativní poplatek, nebo odmítnout žádosti vyhovět. Poplatek bude stanoven ve výši zohledňující administrativní náklady spojené s poskytnutím požadovaných informací nebo sdělení nebo s učinění požadovaných úkonů.

4.E.1.10. Pokud by měl Poskytovatel důvodné pochybnosti o totožnosti Subjektu údajů, je oprávněn si od Subjektu údajů vyžádat doplnění dodatečných informací nezbytných k potvrzení totožnosti Subjektu údajů.

4.E.1.11. Správce je povinen na žádosti subjektů reagovat ve lhůtě dle čl. 12 GDPR (1 měsíc s možností prodloužení). V případě žádosti subjektu údajů tak správce poskytne informace v následujícím minimálním rozsahu: účely zpracování; kategorie dotčených osobních údajů; příjemce nebo kategorie příjemců, kterým osobní údaje byly nebo budou zpřístupněny, zejména příjemce ve třetích zemích nebo v mezinárodních organizacích; plánovanou dobu, po kterou budou osobní údaje uloženy, nebo není-li ji možné určit, kritéria použitá ke stanovení této doby; existenci práva požadovat od správce opravu nebo výmaz osobních údajů týkajících se subjektu údajů nebo omezení jejich zpracování, anebo vznést námitku proti tomuto zpracování; právo podat stížnost u dozorového úřadu; veškeré dostupné informace o zdroji osobních údajů, pokud nejsou získány od subjektu údajů; skutečnost, že dochází/nedochází k automatizovanému rozhodování, včetně profilování, uvedenému v čl. 22 odst. 1 a 4, a přinejmenším v těchto případech smysluplné informace týkající se použitého postupu, jakož i významu a předpokládaných důsledků takového zpracování pro subjekt údajů; pokud se osobní údaje předávají do třetí země nebo mezinárodní organizaci, má subjekt údajů právo být informován o vhodných zárukách podle článku 46 GDPR, které se vztahují na předání.

4.E.1.12. Subjekt údajů má právo na to, aby správce bez zbytečného odkladu opravil nepřesné osobní údaje, které se ho týkají. S přihlédnutím k účelům zpracování má subjekt údajů právo na doplnění neúplných osobních údajů, a to i poskytnutím dodatečného prohlášení. Správce je tak povinen v případě namítnutí nesprávnosti či nepřesnosti osobních údajů subjektem údajů, které zpracovává, omezit zpracování těchto údajů (čl. 18 GDPR), prověřit námitku subjektu údajů, následně opravit nesprávné osobní údaje a opětovně informovat subjekt údajů, že zpracování již není omezeno, a je přesné.

4.E.1.13. Subjekt údajů má právo na to, aby správce bez zbytečného odkladu vymazal osobní údaje, které se daného subjektu údajů týkají, a správce má povinnost osobní údaje bez zbytečného odkladu vymazat, pokud je dán jeden z těchto důvodů: osobní údaje již nejsou potřebné pro účely, pro které byly shromážděny nebo jinak zpracovány; subjekt údajů odvolá souhlas, na jehož základě byly údaje podle čl. 6 odst. 1 písm. a) nebo čl. 9 odst. 2 písm. a) zpracovány, a neexistuje žádný další právní důvod pro zpracování; subjekt údajů vznese námitky proti zpracování podle čl. 21 odst. 1 a neexistují žádné převažující oprávněné důvody pro zpracování nebo subjekt údajů vznese námitky proti zpracování podle čl. 21 odst. 2; osobní údaje byly zpracovány protiprávně; osobní údaje musí být vymazány ke splnění právní povinnosti stanovené v právu Unie nebo členského státu, které se na správce vztahuje; osobní údaje byly shromážděny v souvislosti s nabídkou služeb informační společnosti podle čl. 8 odst. 1.

4.E.1.14. Subjekt údajů má právo na to, aby správce omezil zpracování, v kterémkoli z těchto případů: subjekt údajů popírá přesnost osobních údajů, a to na dobu potřebnou k tomu, aby správce mohl přesnost osobních údajů ověřit; zpracování je protiprávní a subjekt údajů odmítá výmaz osobních údajů a žádá místo toho o omezení jejich použití; správce již osobní údaje nepotřebuje pro účely zpracování, ale subjekt údajů je požaduje pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků; subjekt údajů vznesl námitku proti zpracování podle čl. 21 odst. 1, dokud nebude ověřeno, zda oprávněné důvody správce převažují nad oprávněnými důvody subjektu údajů.

4.E.1.15. Subjekt údajů má právo získat osobní údaje, které se ho týkají, jež poskytl správci, ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu, a právo předat tyto údaje jinému správci, aniž by tomu správce, kterému byly osobní údaje poskytnuty, bránil, a to v případě, že: zpracování je založeno na souhlasu podle čl. 6 odst. 1 písm. a) nebo čl. 9 odst. 2 písm. a) nebo na plnění ze smlouvy podle čl. 6 odst. 1 písm. b); zpracování se provádí automatizovaně. V případě řádného uplatnění práva na portabilitu je správce povinen poskytnout subjektu údajů jeho osobní údaje ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu, a nesmí bránit předání těchto údajů jiným správcům.

4.E.1.16. Subjekt údajů má z důvodů týkajících se jeho konkrétní situace právo kdykoli vznést námitku proti zpracování osobních údajů, které se jej týkají, na základě čl. 6 odst. 1 písm. e) (veřejný zájem) nebo f) (oprávněný zájem), včetně profilování založeného na těchto ustanoveních. V případě odůvodněné námitky je tak správce povinen být připraven k okamžitému zastavení zpracovávání osobních údajů subjektu.

4.E.1.17. Subjekt údajů má právo nebýt předmětem žádného rozhodnutí založeného výhradně na automatizovaném zpracování, včetně profilování, které má pro něho právní účinky nebo se ho obdobným způsobem významně dotýká.

4.E.1.18. Poskytovatel při zpracování osobních údajů vlastníků doménových jmen, předává tyto údaje třetím stranám – tzv. registrátorům domén a to i do třetích zemí. Uživatel dává Poskytovateli k tomuto zpracování výslovný pokyn a souhlas a zaručuje se, že získal souhlas subjektu údajů k tomuto zpracování a poučil jej o vývozu informací do 3. zemí.

4.E.1.19. V případě, že by došlo k porušení zabezpečení osobních údajů a tento případ porušení bude mít za následek vysoké riziko pro práva a svobody fyzických osob, oznámí Poskytovatel toto porušení bez zbytečného odkladu Uživateli případně Subjektu údajů.

4.E.1.20. Poskytovatel rovněž zpracovává lokační údaje (IP adresu) zařízení, které se přihlásí do systémového prostředí Poskytovatele, prostřednictvím kterého jsou poskytovány Služby, a to výhradně za účelem zabezpečení a ochrany systémového prostředí Poskytovatele. Lokační údaj (IP adresa) je zpracováván automaticky a není žádné třetí osobě předáván, vyjma případů, kdy je povinen Poskytovatel povinen údaj předat z důvodu rozhodnutí soudu, orgánu veřejné moci, nebo v případě, že mu tak ukládá donucující ustanovení právního předpisu

4.E.2. Role Poskytovatele při hostování služeb

4.E.2.1. Poskytovatel prohlašuje, a Objednatel bere na vědomí, že při plnění Hlavní smlouvy, v oblasti poskytování hostingových služeb může docházet k případnému zpracování osobních údajů Uživatelem v roli správce a Poskytovatelem v roli zpracovatele (ukládání dat, zálohování dat, mazání dat, a další typy zpracování). Smluvní strany se pro tento případ zavazují zpracovávat osobní údaje v souladu s GDPR a poskytovat si nezbytnou součinnost dle níže uvedených pravidel, přičemž Poskytovatel i Objednatel jsou povinni oba samostatně postupovat v souladu s GDPR. Objednatel bere na vědomí, že Poskytovatel zajišťuje Objednateli v rámci hostingu virtuální prostředí, ve kterém je nutno dodržovat pravidla a principy GDPR, přičemž tyto pravidla je povinen zavést a dodržovat právě Objednatel. Objednatel se v souladu s těmito VOP zavazuje chovat se v hostingovém prostředí tak, aby naplnil účel a smysl GDPR, přičemž je výlučnou odpovědností Objednatele, nebude-li Objednatel postupovat v souladu s GDPR.

4.E.2.2. Poskytovatel, jako zpracovatel, se zavazuje zpracovávat osobní údaje v souladu s účely stanovenými v Hlavní smlouvě, těchto VOP nebo na základě pokynů Uživatele, jako správce, a vždy v souladu s právními předpisy a GDPR. Poskytovatel se zavazuje nepředávat osobní údaje třetím osobám ani nezapojit žádného dalšího zpracovatele bez předchozího písemného souhlasu Správce.

4.E.2.3. Poskytovatel se zavazuje při poskytování hostingových služeb a případném zpracování osobních údajů zpracovávat údaje výhradně neadresně v rozsahu sjednaném s Uživatelem, po dobu trvání Hlavní smlouvy včetně doběhu zálohování poskytovaných služeb a sám se přitom zdržet, jakéhokoli jiného zpracování těchto údajů.

4.E.2.4. Poskytovatel bude informovat Uživatele o skutečnosti, že dle názoru Poskytovatele určitý pokyn Uživatele porušuje právní předpisy aplikovatelné na zpracování osobních údajů dle Hlavní smlouvy a těchto VOP. V tomto případě je oprávněn pozastavit i poskytované hostingové služby a zdržet se dalšího zpracování osobních údajů.

4.E.2.5. Poskytovatel zajistí, aby osoby, jejichž prostřednictvím vykonává činnost, při které přicházejí do styku s poskytovanými osobními údaji, zachovávaly mlčenlivost o těchto údajích a o zpracování realizovaném na základě těchto VOP a Hlavní smlouvy a o bezpečnostních opatřeních, jejichž zveřejnění by mohlo ohrozit zabezpečení těchto osobních údajů. Tato povinnost trvá i po skončení této Hlavní smlouvy.

4.E.2.6. Poskytovatel je povinen na požádání Uživatele poskytnout veškerou součinnost nezbytnou pro účely provedení kontroly Uživatelem nebo jím pověřenou osobou nad souladem činností Poskytovatele vykonávané na základě Hlavní smlouvy a těchto VOP s právními předpisy a podmínkami těchto VOP, aniž by však zasáhl do práv a povinností 3. stran při poskytování služeb Poskytovatele. Poskytovatel rovněž poskytne Uživateli součinnosti při jednáních s Úřadem pro ochranu osobních údajů a případně dalšími příslušnými úřady.

4.E.2.7. V případě, že subjekt údajů odvolá souhlas se zpracováním osobních údajů nebo vznese proti zpracování osobních údajů námitku, zavazuje se Strana, které byl takový podnět doručen, informovat o této skutečnosti nejpozději do tří (3) pracovních dnů, druhou Stranu. Obě Strany budou v takovém případě postupovat ve vzájemné součinnosti tak, aby bylo zpracování osobních údajů takového subjektu údajů v souladu s právními předpisy ukončeno či omezeno.

4.E.2.8. Strany se zavazují vzájemně se informovat o všech významných skutečnostech, zejména o stížnostech subjektů údajů a jakékoli jiné komunikaci týkající se zpracování osobních údajů ve spojitosti s Hlavní smlouvou a těmito VOP, jakýchkoli úkonech, komunikaci či zahájení kontroly za strany Úřadu pro ochranu osobních údajů, včetně informací o průběhu a výsledcích těchto úkonů, komunikace nebo kontroly.

4.E.2.9. Uživatel se zavazuje osobní údaje zabezpečit a ochraňovat v souladu s příslušnými právními předpisy a přijmout a dodržovat taková technická a organizační opatření, aby nemohlo dojít k neoprávněnému nebo nahodilému poskytnutí nebo zpřístupnění osobních údajů, k jejich změně, zničení či ztrátě, neoprávněným přenosům, k jejich jinému neoprávněnému zpracování, jakož i k jinému zneužití osobních údajů [zejm. využívat zabezpečené komunikační protokoly HTTPS, zabezpečený přístup k úložišti SFTP/SC, zabezpečený přístup k e‑mailům a vyhnout se přitom provádění zpracovávání osobních údajů v e‑mailech, pokud se nejedná o šifrovaný soubor (e‑mailová úložiště nemohou být z povahy služeb šifrovány, pouze komunikační protokoly), šifrování souborů (úložiště nemohou být z povahy služeb šifrována sama o sobě) a dalších opatření odpovídající rizikům zpracovávaných osobních údajů]. Poskytovatel i Uživatel se zavazují opatření specifikovaná níže pravidelně revidovat, hodnotit jejich účinnost a aktualizovat je s přihlédnutím k aktuálnímu stavu techniky a pravděpodobnosti a závažnosti rizik v oblasti zabezpečení zpracování osobních údajů. Poskytovatel rovněž poskytne Uživateli případnou součinnost za účelem provedení vyhodnocení takových technických a organizačních opatření. Touto součinností však nesmí dojít k narušení řádné činnosti Poskytovatele, dle Hlavních smluv.

4.E.2.10. Uživatel i Poskytovatel bude při zpracování osobních údajů dodržovat následující technická a organizační opatření:

4.E.2.10.1. zabrání nepovolaným osobám ve vstupu k zařízením/systémům, jež zpracovávají a využívají osobní údaje (kontrola vstupu);

4.E.2.10.2. zajistí, aby zařízení/systémy sloužící ke zpracování osobních údajů nemohla být zneužita nepovolanými osobami (kontrola přístupu);

4.E.2.10.3. zajistí, aby osoby oprávněné k používání zařízení/systémů sloužících ke zpracování osobních údajů měly přístup pouze k osobním údajům spadajícím do oblasti jejich oprávnění (kontrola rozsahu přístupu);

4.E.2.10.4. zajistí, aby osobní údaje nemohly být při jejich předávání čteny, kopírovány, měněny nebo vymazány neoprávněnou osobou (kontrola předávání);

4.E.2.10.5. zajistí, aby mohlo být dodatečně prověřeno a zjištěno, zda a kým byly osobní údaje v systému zpracování osobních údajů zpracovány (kontrola zadávání);

4.E.2.10.6. zajistí, aby osobní údaje, které jsou na základě těchto VOP zpracovávány, byly zpracovávány pouze v souladu s Hlavní smlouvou (kontrola smlouvy);

4.E.2.10.7. zajistí, aby osobní údaje byly chráněny proti náhodnému zničení nebo ztrátě (kontrola dostupnosti).

4.E.2.11. V případě, že dojde k porušení zabezpečení osobních údajů, je Poskytovatel povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 24 hodin tuto skutečnost oznámit Uživateli.

4.E.2.12. Uživatel odpovídá za škodu způsobenou porušením svých povinností správce při zpracování osobních údajů. Bude-li jakákoliv škoda, vzniknuvší na základě porušení GDPR ze strany Objednatele, případně z jakýchkoliv jiných důvodů na straně Objednatele, uplatněna a vymáhána na Poskytovateli, jako zpracovateli, zavazuje se Objednatel nahradit takto případně vzniklou škodu Poskytovateli v plném rozsahu. Tím není dotčeno právo Poskytovatele odstoupit od Hlavní smlouvy či uplatnění jiných sankčních opatření dle těchto VOP.

5. KOMUNIKACE A OZNAMOVÁNÍ

5.1. Smluvní strany se zavazují a jsou povinny poskytnout si navzájem pravdivé identifikační a kontaktní údaje vč. e‑mailu a telefonu a udržovat tyto údaje aktuální.

5.2. Smluvní strany se zavazují a jsou povinny předávat si závazné pokyny a sdělovat důvěrné informace výhradně prostřednictvím autorizovaných forem komunikace. Smluvní strana není povinna přijímat a reagovat na požadavky zaslané neautorizovanou formou komunikace a je oprávněna vyzvat druhou Smluvní stranu k využívání autorizovaných forem komunikace. Autorizovanými formami komunikace se rozumí:

  • kontaktní e‑mail Uživatele uvedený dle bodu 5.1. těchto VOP (tzv. autorizovaný kontakt) a kontaktní e mail Poskytovatele servis@websynergy.cz a informační e‑mail Poskytovatele info@websynergy.cz;
  • autorizovaný požadavek zaslaný Uživatelem z osobního účtu z klientské sekce https://muj.cesky-hosting.cz/ a informace publikované Poskytovatelem Uživateli v klientské sekci;
  • jiný způsob umožňující jednoznačně ověřitelnou identifikaci (e‑mailová zpráva podepsaná zaručeným elektronickým podpisem, listina opatřená úředně ověřeným podpisem, zpráva zaslaná prostřednictvím systému datových schránek).

5.3. Poskytovatel se zavazuje oznamovat jakékoli změny Služeb uveřejněním ve Všeobecné nabídce. V případě změn zasahujících do užívání Služeb zásadním způsobem oznámí takovou změnu Uživateli s dostatečným předstihem zprávou zaslanou na kontaktní e‑mail Uživatele.

5.4. Poskytovatel je oprávněn zasílat Uživateli obchodní sdělení týkající se Služeb Poskytovatele. Uživatel může kdykoliv oznámit, že si toto zasílání nepřeje, a to prostřednictvím nástroje odhlášení on-line nebo e‑mailu zaslaném Poskytovateli.

5.5. Uživatel má povinnost bez zbytečného odkladu na základě výzvy Poskytovatele prokázat ověřitelným způsobem pravdivost poskytnutých identifikačních údajů (výpis z příslušného rejstříku, datovou schránkou, čestné prohlášení s úředně ověřeným podpisem apod.).

5.6. Poskytovatel se zavazuje, v případě zpracování osobních údajů fyzických osob, postupovat v souladu s příslušnými právními předpisy na úseku ochrany osobních údajů, zejména zák. č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů, a nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů). Podrobná pravidla o zpracování osobních údajů jsou uvedena na adrese: https://www.cesky-hosting.cz/gdpr/. Tato pravidla se obdobně použijí i na zpracování osobních údajů dle Smlouvy o poskytování služeb.

6. CENA A FAKTURACE

6.1. Cena Služby, kterou je povinen Uživatel hradit (jednorázově či pravidelně) Poskytovateli, je sjednána Specifikaci dle bodu 2.2. VOP, nebo vyúčtováním dle bodu 4.C.5. VOP.

6.2. Vyúčtování dle bodu 4.C.5. VOP zašle Poskytovatel Uživateli v elektronické podobě k akceptaci a Uživatel jej schválí, případně vznese připomínky nejpozději do pěti (5) pracovních dnů od odeslání. Pokud Uživatel v této lhůtě nevznese námitky proti vyúčtování, považuje se vyúčtování za Uživatelem akceptované.

6.3. Úhradu ceny Služby provede Uživatel s řádně vyplněným variabilním symbolem na základě daňového dokladu nebo zálohové/pro-forma faktury vystavené Poskytovatelem.

6.4. Poskytovatel vystaví doklad k úhradě dle bodu 6.3. VOP:

  • v den uzavření Smlouvy o poskytování služeb dle čl. 4.A. VOP (Uživatel hradí předem);
  • v den dokončení realizace sjednaného Díla dle čl. 4.B. VOP;
  • v den akceptace vyúčtování dle čl. 4.C. VOP;
  • v den uplynutí předplaceného období Služby.

Doklad k úhradě je splatný ve lhůtě čtrnácti (14) dnů od jeho vystavení.

6.5. Uživatel souhlasí s vystavením daňového dokladu v elektronické podobě v souladu s ustanovením § 26 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZDPH“). Poskytovatel zašle doklad na kontaktní e‑mail Uživatele.

6.6. Dnem úhrady ceny Služeb je dle těchto VOP den připsání platby na účet Poskytovatele.

6.7. DPH bude vyúčtována na základě ZDPH ve znění účinném v době uskutečnění zdanitelného plnění.

6.8. Poskytovatel je oprávněn vyúčtovat cenu Díla i v případě, že toto nebude dokončeno z důvodu na straně Uživatele.

7. TRVÁNÍ, ZMĚNY A UKONČENÍ SMLOUVY O POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB

7.1. Smlouva o poskytování služeb nabývá platnosti a účinnosti okamžikem podpisu oběma Smluvními stranami nebo okamžikem akceptace objednávky Uživatele Poskytovatelem.

7.2. Smlouva o poskytování služeb se uzavírá na dobu neurčitou, není-li výslovně ve Smlouvě o poskytování služeb či ve Specifikaci sjednáno jinak (sjednaná minimální doba užívání služby neznamená dobu určitou).

7.3. Změny Smlouvy o poskytování služeb je možné provádět pouze písemnou formou se souhlasem obou Smluvních stran. Tím není dotčeno právo Poskytovatele jednostranně kdykoliv změnit tyto VOP dle bodu 9.6 VOP.

7.4. Smlouvu o poskytování služeb lze ukončit:

  • dohodou Smluvních stran,
  • výpovědí po uplynutí sjednané minimální doby trvání
  • nebo odstoupením od smlouvy ze sjednaných či zákonných důvodů.

7.5. Smlouvu o poskytování služeb je možné vypovědět bez udání důvodu s tříměsíční výpovědní dobou. Výpovědní doba počíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po měsíci, ve kterém bude doručeno písemné (listinné nebo formou e‑mailu) vyhotovení výpovědi druhé smluvní straně. Výpověď může být podána již během sjednané minimální doby trvání, avšak v takovém případě výpovědní doba počíná běžet až po uplynutí této minimální doby trvání.

7.6. Poskytovatel má právo odstoupit od Smlouvy o poskytování služeb v případě nemožnosti plnění způsobeného opakovaným prodlením Uživatele s poskytnutím sjednané součinnosti, zejména v případě realizace Služeb Zakázkové realizace dle čl. 4.B. těchto VOP. V případě odstoupení Poskytovatele dle tohoto ustanovení je Poskytovatel oprávněn použít již přijatou zálohu ve smyslu bodu 3.2. těchto VOP na úhradu oprávněně vynaložených nákladů, odměny za již poskytnuté služby, či vykonanou práci a alokaci volných kapacit. Alokace volných kapacit je účtována ve výši dle ceníku Poskytovatele. Bude-li záloha převyšovat náklady, odměnu a alokaci volných kapacit Poskytovatele, je Poskytovatel povinen takovouto část bezodkladně vrátit Uživateli.

7.7. Uživatel má právo odstoupit od Smlouvy o poskytování služeb v případech předpokládaných zákonem, Smlouvou o poskytování služeb a VOP.

7.8. Dříve, než bude započato s poskytováním plnění, je Poskytovatel oprávněn odstoupit od Smlouvy o poskytování služeb i bez uvedení důvodu, dojde-li k zjištění, že ze strany Uživatele byly uvedeny nepravdivé, nevěrohodné nebo zkreslené údaje.

7.9. Při podstatném porušení povinností některé ze smluvních stran je možné od Smlouvy o poskytování služeb bez zbytečného odkladu odstoupit, a to s účinností od doručení tohoto oznámení druhé straně. Za podstatné porušení se vedle zákonem stanovených případů považuje zejména podstatné porušení Pravidel poskytování a užívání služeb dle čl. 4 těchto VOP, či prodlení Uživatele s úhradou jakékoliv platby trvající déle než třicet (30) dnů.

7.10. Od Smlouvy o poskytování služeb je možné dále odstoupit při opakovaném porušování povinností nepodstatným způsobem ve třech po sobě jdoucích měsících (zejména porušování platební morálky či nedodržování kvality sjednaných služeb). Oprávněná strana vyzve v tomto případě druhou stranu a poskytne jí přiměřenou lhůtu dvou (2) týdnů na nápravu závadného stavu. Pokud povinná strana nesjedná nápravu, odstoupí oprávněná strana od smlouvy s účinností čtrnáct (14) dnů od doručení oznámení druhé smluvní straně.

7.11. Smluvní strana je oprávněna odstoupit od Smlouvy o poskytování služeb v případě rozhodnutí o úpadku či vstupu do likvidace druhé smluvní strany.

7.12. Poskytovatel je po ukončení trvání Smlouvy o poskytování služeb oprávněn zlikvidovat veškerá provozní data Uživatele, pokud tak Uživatel neučiní sám.

8. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ, UPLATNĚNÍ ŠKOD, SANKCE, OMEZENÍ PLNĚNÍ

8.1. V případě, kdy má Uživatel důvodné pochybnosti, že poskytované služby svým rozsahem, kvalitou nebo cenou neodpovídají sjednaným podmínkám a vykazují tedy vady, je oprávněn příslušná práva vznikající z odpovědnosti za tyto vady písemně uplatnit u Poskytovatele (dále jen „Reklamace“), a to e‑mailem zaslaným na kontaktní e‑mail dle kapitoly 5. nebo v kterékoliv provozovně Poskytovatele bez zbytečného odkladu po jejich zjištění, nejdéle však v době dvou (2) let od předání Díla, na běžné servisní úkony poskytuje Poskytovatel záruční dobu šest (6) měsíců (dále jen „Záruční doba“).

8.2. Poskytovatel dále poskytuje rozšířenou Záruční dobu pěti (5) let na funkcionalitu dodaného Díla v rámci Zakázkové realizace za předpokladu nepřetržitého trvání Smlouvy o poskytování služeb k tomuto Dílu.

8.3. Uživatel je při uplatňování Reklamace povinen svou Reklamaci řádně zdůvodnit a dostatečně prokázat její oprávněnost.

8.4. Poskytovatel se zavazuje vyřídit Reklamaci v přiměřené lhůtě, nesjednaly si strany ve Specifikaci prioritní termíny vyřízení reklamace.

8.5. Reklamace nebude ze strany Poskytovatele shledána oprávněnou, pokud bude zjištěná vada spočívat v nedodržení podmínek užívání Služby či Díla ze strany Uživatele, v provedení či funkcionalitě schválené Uživatelem, v obsahu poskytnutém Uživatelem či neúplném/nejednoznačném zadání nebo užitím Díla pro účely jiné než, pro které bylo vytvořeno.

8.6. Poskytovatel nenese odpovědnost a neodpovídá za případnou škodu, která Uživateli vznikne, pokud zanikne možnost poskytnout celou nebo část Služby dle sjednaných podmínek ve Smlouvě o poskytování služeb v době do řádné úhrady sjednané ceny od Uživatele (zejména v situaci registrace domény jiným subjektem či marném uplynutí lhůty pro obnovu domény, certifikátu, uvedení chybného variabilního symbolu Uživatelem v platebním příkazu apod.).

8.7. Poskytovatel odpovídá pouze za škodu, která Uživateli vznikne porušením povinností Poskytovatele vyplývajících z Smlouvy o poskytování služeb a VOP, a to však maximálně do výše ceny Služby sjednané za kalendářní měsíc dle čl. 4.A. a 4.C.1 VOP nebo do výše 50 % ceny Služby zakázkové realizace dle čl. 4.B. VOP nebo dalších služeb dle čl. 4.C.2. VOP.

8.8. Poskytovatel odpovídá pouze za skutečnou škodu, nikoliv již za ušlý zisk a jakékoliv jiné formy škody. Uživatel se ve stejném rozsahu vzdává svého práva na náhradu škody. Poskytovatel neodpovídá za škodu, kterou způsobila vyšší moc, neodvratitelné jednání třetí osoby nebo jí způsobilo vlastní jednání Uživatele vč. neposkytování součinnosti dle VOP ze strany Uživatele.

8.9. Poskytovatel je oprávněn náhradu škody poskytnout formou bezúplatného poskytnutí Služby, jejíž cena odpovídá výši škody, nedohodnou-li se Smluvní strany písemně jinak. Škodou se pro účely tohoto článku rozumí zejm. nefunkčnost Služeb, která zahrnuje i nefunkčnost (nemonitorované) části služby, změnu funkčnosti/chování služby např. po provedené aktualizaci a zhoršenou odezvu služeb (např. při DoS útoku na službu); ztráta nebo poškození uživatelských dat a chybné nastavení služby. Smluvní strany vylučují použití § 2952 občanského zákoníku.

8.10. Poskytovatel neodpovídá za přerušení nebo omezení poskytování Služeb, které bylo způsobeno zvnějšku vyšší mocí nebo bylo způsobeno vlastním jednáním Uživatele nebo neodvratitelným jednáním třetí osoby (např. z důvodu poruchy na zařízení jiných dodavatelů, výpadky elektrické energie, telekomunikačního spojení, DoS útoku na službu atd.) a nešlo mu zabránit ani s vynaložením řádné péče Poskytovatele, kterou lze na něm podle VOP spravedlivě požadovat.

8.11. Poskytovatel neodpovídá za škodu, která by Uživateli případně vznikla v důsledku skutečnosti uvedené v bodě 3.10 VOP ani za případnou škodu, která by Uživateli vznikla v důsledku plánované nebo dle čl. 4. VOP tolerovatelné odstávky provozu Služby.

8.12. Poskytovatel neodpovídá za škodu, která by Uživateli případně vznikla při testování v pilotním provozu.

8.13. Poskytovatel je oprávněn bezodkladně i bez předchozího oznámení omezit nebo přerušit Uživateli poskytování služeb, pokud Uživatel porušuje Pravidla poskytování a užívání služeb některým ze způsobů uvedených v VOP nebo způsobem, který vyvolává bezprostřední nebezpečí vzniku škody, případně je v prodlení s úhradou ceny služeb déle než čtrnáct (14) dnů, a to až do doby odstranění závadného stavu. Tato lhůta neplatí v případech, kdy Poskytovatel vystupuje jako zprostředkovatel poskytování Služby a pokračování Služby je závislé na úhradě ceny skutečnému poskytovateli (např. v případě obnovení registrace domény). Pro účely tohoto ustanovení se jednání Uživatele považuje za protiprávní útok, resp. za jednání hrozící nebezpečím újmy na právech Poskytovatele či třetích osob. Stejně může Poskytovatel postupovat v případě, že bude Policií ČR nebo jiným příslušným orgánem či třetí stranou upozorněn na protiprávnost obsahu dat zveřejňovaných uživatelem v rámci poskytování Služeb Poskytovatelem. Poskytovatel neodpovídá za škodu, která tím Uživateli případně vznikne. Poskytovatel rovněž neodpovídá za přerušení poskytnutí Služby či nedodání Díla v důsledku plnění jeho zákonné povinnosti či plněním povinnosti uložené mu orgánem státní moci či samosprávy. V případě takovéhoto omezení nebo přerušení poskytování Služeb není Poskytovatel v prodlení s plněním.

8.14. V případě prodlení Uživatele s úhradou ceny Služeb či Díla nebo zálohy na tuto cenu je Uživatel povinen zaplatit Poskytovateli úrok z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky každý den prodlení až do plného zaplacení, tj. za každý kalendářní den po uplynutí doby splatnosti až do připsání dlužné částky na účet Poskytovatele.

9. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

9.1. Smluvní strany se vzájemně zavazují, že vyjma skutečností předpokládaných v bodě 5.3. a 4.B.12 VOP a případných referenčních listin neposkytnou třetím stranám žádné informace o tomto smluvním vztahu nebo jeho stranách, které jim byly zpřístupněny v souvislosti s plněním Smlouvy o poskytování služeb. Smluvní strany jsou povinny zachovávat obchodní tajemství dle § 504 občanského zákoníku, pokud neudělí druhá strana k poskytnutí informací výslovný písemný souhlas.

9.2. Případné spory vzniklé ze Smlouvy o poskytování služeb budou řešeny především dohodou. V případě, že dohoda nebude možná, budou všechny spory vznikající ze Smlouvy o poskytování služeb a v souvislosti s ní rozhodovány s konečnou platností u obecného soudu dle českých právních předpisů.

9.3. Nebude-li z jakéhokoliv důvodu možné postupovat podle některého ustanovení těchto VOP, není tím dotčena platnost ostatních ustanovení.

9.4. Smluvní strany, s vyloučením ustanovení § 1765 občanského zákoníku, mají právo domáhat se obnovení jednání o Smlouvě o poskytování služeb při změně podstatných okolností, kterými se rozumí:

  • změna cen energií,
  • změna cen služeb datových přenosů,
  • ukončení podpory vybraných systémů.

9.5. Poskytovatel je oprávněn postoupit práva a povinnosti včetně veškerého plnění ze Smlouvy o poskytování služeb na třetí osoby (včetně dceřiných společností), zejm. pak v případě akvizice, fúze společností či prodeji závodu.

9.6. Poskytovatel je oprávněn v souladu s § 1752 občanského zákoníku tyto VOP v přiměřeném rozsahu jednostranně změnit. Poskytovatel oznámí změnu obchodních podmínek publikací nové verze na webu http://www.websynergy.cz/ a dále upozorněním na tuto změnu na kontaktní e‑mail Uživatele a na webových stránkách Poskytovatele, a to nejpozději třicet (30) dnů před nabytím účinnosti nové verze obchodních podmínek. Nová verze VOP nabývá účinnosti vůči konkrétnímu uživateli nejdříve uplynutím 30 dnů po jejich doručení mailem konkrétnímu uživateli. Až do nabytí účinnosti nové verze obchodních podmínek je Uživatel oprávněn vypovědět Smlouvu o poskytování služeb. Tato výpověď nabývá účinnosti posledním dnem účinnosti původní verze obchodních podmínek.

9.7. Pokud se kterékoli ujednání Smluvních stran učiněné ve Smlouvě o poskytování služeb či uvedené v VOP stane neplatným, neúčinným nebo nevymahatelným, ostatní ustanovení Smlouvy o poskytování služeb či VOP zůstávají platná a účinná a nebudou žádným způsobem dotčena, omezena nebo zneplatněna a Smluvní strany bez zbytečného odkladu nahradí taková neplatná či nevymahatelná ustanovení jinými ustanoveními odpovídajícími svým účelem původním ustanovením.

Nahoru