Google Ads consent mode v2
Tento článek je pro Vás určen, pokud využíváte remarketing v Google Ads. Google od března 2024 zavádí, v souladu s legislativou EU, rozšířená opatření, označovaná consent mode v2, pro zpracování osobních údajů a získávání souhlasů od uživatelů z EU.
Nová opatření
Google k zavádění nových opatření a tzv. consent mode v2 uvádí:
"V rámci svého dlouhodobého závazku nabízet ekosystém digitální inzerce respektující ochranu soukromí zpřísňuje Google prosazování zásad pro souhlas uživatele z EU. Inzerenti, kteří chtějí používat personalizaci reklam, musí dodržovat zásady pro souhlas uživatelů z EU. V roce 2024 budeme dodržování toto pravidla vyžadovat i u měřicích funkcí. Bude se vztahovat na data z těchto zdrojů:
- data z webů: značky, které odesílají data do Googlu,
- data z aplikací: sady SDK, které odesílají data do Googlu,
- nahraná data: nástroje k nahrávání dat ze zdrojů mimo Google (např. import offline konverzí nebo prodeje v obchodě).
Abyste mohli používat funkce měření, personalizace reklam a remarketingu, musíte od koncových uživatelů se sídlem v EHP získávat souhlas s používáním osobních údajů a signály souhlasu sdílet se společností Google. Tyto požadavky platí i v případě, že data z Google Analytics používáte v nějaké službě Google."
Zdroj: https://support.google.com/tagmanager/answer/13695607?hl=cs
Praktický dopad
Google v této souvislosti zavádí 2 rozšířené typy souhlasu (k již existujícím)
- ad_user_data - Slouží k nastavení souhlasu s odesíláním údajů o uživatelích do Googlu pro reklamní účely.
- ad_personalization - Slouží k nastavení souhlasu s personalizovanou inzercí.
Tyto souhlasy je pro další zpracování os. údajů nezbytné získávat od uživatelů a po získání signalizovat Google, že může os. údaje zpracovávat. V případě, že nezískáte souhlas od uživatelů a nepředáte jej Google, nebude Google tato data zpracovávat a ovlivní tak zejména výkonnost Vašich remaketingových kampaní.
Google uvádí, že změnu zavede v březnu 2024.
Implementace
Implementaci v systému WebSynergy jsme připravili v rámci standardní cookies lišty a již otestovali v aktuální release candidate verzi 4.3.40, která bude automaticky distribuována po dokončení testování dle aktualizačních plánů jednotlivých webů a e-Shopů.
Využíváte-li Google Ads Remarketing, nebo odesíláte data pro rozšířené konverze, neváhejte kontaktovat náš servis pro přednostní nasazení verze a zajištění kontinuity běhu Vašich kampaní.